SoftServe підсумував 2024-й у звіті зі сталого розвитку — фокус на ШІ, добробут працівників, освіту та допомогу Україні
- Kateryna KOVAL
- 4 лип.
- Читати 3 хв

ІТ-компанія SoftServe оприлюднила звіт зі сталого розвитку за 2024-й рік. У ньому йдеться, як компанія підтримувала працівників і відчуття приналежності, покращувала ІТ-освіту, підтримувала спільноти, дбала про екологію та допомагала Україні. Крім того, звіт розповідає про використання штучного інтелекту для турботи про співробітників та інтеграцію цінностей у щоденні процеси.
«Сталий розвиток залишається нашим пріоритетом. Ми вдосконалили наші ініціативи, беручи до уваги реалії минулого року — глобальну турбулентність, посилення ролі штучного інтелекту, тривалу війну в Україні», — підкреслює Марія Кучеренко, директорка з корпоративної репутації та КСВ у SoftServe. «Для SoftServe важливо залишатися опорою для працівників і спільнот через підтримку їхнього добробуту, розвиток інклюзивного лідерства та послідовну роботу у напрямку сталого розвитку. Тож ми будемо продовжувати працювати над цим, враховуючи потреби людей і ширший контекст — підтримувати там, де це потрібно, і конвертувати наші цінності у дії».
Розвиток культури, відкритої до ШІ
SoftServe робить ставку на відповідальне впровадження штучного інтелекту, аби підтримати людей і водночас стимулювати інновації. Компанія свідомо культивує підхід, в якому ШІ підсилює команди, а не становить для них загрозу.
Ключову роль у цих змінах відіграли самі працівники. Вони стали рушіями впровадження внутрішнього ШІ-асистента SOFI — інструменту, що спрощує доступ до корпоративної інформації. Наразі SOFI обробляє тисячі запитів, економить командам години рутинного пошуку й підвищує продуктивність.
Компанія також розробила матеріали, адаптовані до різних рівнів володіння ШІ, а спільнота GenAI Community об’єднала новаторів впровадження цих технологій. Для SoftServe важливо застосовувати можливості ШІ, аби підтримати команди, зменшити рутинне навантаження та створити більше простору для розвитку. Внутрішнє дослідження показало, що ШІ вже допомагає командам розробників підвищити свою ефективність до 45%.
Добробут працівників та приналежність до компанії
У 2024-му індекс задоволеності працівників компанією (eNPS) був на 16 балів вищим за середній по індустрії, а 95,8% працівників, які були з нами на початку 2024 року, залишилися в компанії до кінця року.
Компанія не змінює гібридного формату роботи і не вимагає повернення в офіс. Працівники самі обирають, звідки працювати — з дому, з офісу чи з будь-якої іншої точки. 85% співробітників задоволені таким підходом, і це виводить SoftServe у топ-5% по ринку в техіндустрії, порівяно з бенчмарком. Ефективність такого підходу підтверджується високою продуктивністю команд та клієнтським NPS на рівні 84 балів.
Окремий фокус торік приділили менеджерам, оскільки їхня роль зростає: окрім управління проєктів, вони ще мають бути лідерами, формувати культуру всередині команди і забезпечувати інклюзивне робоче середовище. Це збільшує тиск на них. Щоб адресувати ці виклики, SoftServe посилив роботу у напрямку розвитку лідерів та благополуччя.
Враховуючи результати внутрішнього опитування, у компанії створили онлайн-ресурс для менеджерів з усіма необхідними матеріалами, покращили процес онбордингу менеджерів, додавши туди багато практичних аспектів. Наразі 91% менеджерів вважають, що у них є всі необхідні інструменти для роботи.
Окрім того, SoftServe запустив нову well-being платформу для всіх працівників, де зібрана інформація про підтримку ментального здоров’я, бенефіти, тайм-менеджмент тощо.
Розвиток ІТ-освіти як турбота про майбутнє
У 2024-му SoftServe розширював мережу партнерств із закладами вищої освіти — зараз їх уже 95 у різних країнах, більшість з яких в Україні. Серед нових партнерів — Одеський політехнічний національний університет і Київська школа економіки. Загалом понад 30 300 студентів по всьому світу долучилися до освітніх програм компанії.
Ще один напрям — розвиток тих, хто навчає інших. Програма EDUPRO охопила вже понад 1 200 освітян із 15 країн, які прокачали свої комунікаційні та лідерські навички.
Тим часом, у 2024-му курси SoftServe Академії закінчили 8 821 студентів — багато з яких вивчали кілька програм. З них 237 випускників долучилися до компанії.
Послідовна підтримка України
З початку війни, SoftServe непохитно підтримує Україну. Лише в 2024 році через благодійний фонд “Відкриті очі” медикам на фронті передали 132 укомплектовані швидкі (292 загалом). За словами медиків, за допомогою них торік евакуювали та врятували життя понад 60 тисячам людей.
Понад 80 українських працівників, яких демобілізували з війська, отримали підтримку від компанії в рамках ветеранської програми. Для військових, ветеранів і їхніх родин SoftServe запустив безкоштовні ІТ-курси для у межах глобальної ініціативи EmpowerU. Лише у 2024-му на навчання поступило 400 учасників, а троє випускників програми наразі працюють в компанії.
У рамках програми OpenTech волонтери працювали над 29 проєктами на підтримку України. Зокрема, оновили цифрові платформи VeteranHub, Міністерства оборони, Національного музею України та низки інших організацій.
З лютого 2022-го, компанія загалом спрямувала понад 2,1 млрд гривень на підтримку України через благодійний фонд, програму OpenTech та інші ініціативи.
Про SoftServe
SoftServe — найбільша глобальна ІТ-компанія з українським корінням, що працює у сфері розробки програмного забезпечення та надання консультаційних послуг. Понад 10 000 співробітників працюють у більш як 50 офісах, що розміщені від Сан-Франциско до ОАЕ. Головний офіс компанії розташований в Остіні (США). Компанія працює над понад 900 активними проектами для клієнтів у країнах Північної Америки, ЄС, та Азії. Клієнтами SoftServe є такі компанії як IBM, Cisco, Panasonic, Cloudera, Henry Schein, Spillman Technologies та ін. SoftServe є партнером Google Cloud Platform, Amazon Web Services, Microsoft Azure, NVIDIA та інших великих технологічних компаній.
Comments